Les grandes firmes industrielles du sport
Résumé
The sporting goods market is global, dominated by three large multinational companies, but also segmented and specialized. It is a competitive market, with the constant threat of new entrants, the importance of economies of scale, product differentiation and distribution channels. These firms have to contend with the manufacture of substitute products and the power of consumers and suppliers. A fine marketing strategy is necessary, based on the image of a sportsman, sponsorships, promotions and specializations. It is a market of the future with high added value.
Le marché des articles de sport est mondial, dominé par trois grandes firmes multinationales, mais aussi segmenté et spécialisé. C’est un marché concurrentiel, avec la menace constante de nouveaux entrants, l’importance des économies d’échelle, de la différenciation du produit et des circuits de distribution. Ces firmes doivent faire face aux fabriques des produits de substitution, au pouvoir des consommateurs et des fournisseurs. Une stratégie de marketing fine est nécessaire, fondée sur l’image d’un sportif, les parrainages, les promotions, la spécialisation. Il s’agit d’un marché d’avenir à forte valeur ajoutée.