Enjeux culturels et moraux de l’enseignement de la littérature médiévale - Université Grenoble Alpes Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2018

Enjeux culturels et moraux de l’enseignement de la littérature médiévale

Résumé

This article questions the possibility of teaching medieval literature, which is a literature perpetuating negative stereotypes based on gender, sexuality or race. We hint at solutions to convey a real interest for medieval texts, without having them reduced to historical objects deprived of esthetic and emotional dimensions.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-01944001 , version 1 (04-12-2018)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01944001 , version 1

Citer

Corinne Denoyelle, Camille Brouzes. Enjeux culturels et moraux de l’enseignement de la littérature médiévale. Nicolas Rouvière. Enseigner la littérature en questionnant les valeurs, Peter Lang, 2018, Kinder- und Jugendkultur -litteratur und -medien. ⟨hal-01944001⟩
77 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More