Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Chapitre d'ouvrage

Enjeux culturels et moraux de l’enseignement de la littérature médiévale

Abstract : This article questions the possibility of teaching medieval literature, which is a literature perpetuating negative stereotypes based on gender, sexuality or race. We hint at solutions to convey a real interest for medieval texts, without having them reduced to historical objects deprived of esthetic and emotional dimensions.
Liste complète des métadonnées

https://hal.univ-grenoble-alpes.fr/hal-01944001
Contributeur : Corinne Denoyelle <>
Soumis le : mardi 4 décembre 2018 - 12:56:38
Dernière modification le : vendredi 31 juillet 2020 - 03:46:27

Identifiants

  • HAL Id : hal-01944001, version 1

Collections

TICE | CNRS | UGA

Citation

Corinne Denoyelle, Camille Brouzes. Enjeux culturels et moraux de l’enseignement de la littérature médiévale. Nicolas Rouvière. Enseigner la littérature en questionnant les valeurs, Peter Lang, 2018, Kinder- und Jugendkultur -litteratur und -medien. ⟨hal-01944001⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

55