Les machines à enseigner, 1997. ,
La prise de notes : induction ou traitement ? Cahiers de, Psychologie Cognitive, vol.6, issue.3, pp.303-318, 1986. ,
Learning strategy research Hillsdale, Thinking and learning skills, pp.209-239, 1985. ,
Construction de connaissances par exposition à un cours avec LSA, Cognito, pp.27-34, 2000. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01242112
Free-text assessment in a Virtual Campus, Proc. International Conference on Human System Learning (CAPS'3), pp.61-76, 2000. ,
La motivation chez les collégiens et les lycéens, 2001. ,
The measurement of textual coherence with latent semantic analysis, Discourse processes, pp.285-307, 1998. ,
DOI : 10.1080/01638539809545030
Prise de notes dans un environnement multimédia par des élèves de 10-12 ans plus ou moins bons lecteurs. Papier présenté à l'Atelier de Conjoncture de la SFP "Production et compréhension de documents techniques, 2000. ,
Symbol Grounding and Meaning: A Comparison of High-Dimensional and Embodied Theories of Meaning, Journal of Memory and Language, vol.43, issue.3, pp.379-401, 2000. ,
DOI : 10.1006/jmla.2000.2714
Un nouveau cadre pour intégrer cognition et affect dans la rédaction, 1998. ,
La rédaction de textes : approche cognitive (pp. 51-101) ,
Un modèle de la mémoire de travail dans la rédaction, La rédaction de textes : approche cognitive Lausanne : Delachaux et Niestlé. [KontostathisPottenger02], pp.103-135, 1998. ,
Detecting patterns in the LSI term-term matrix. Papier présenté à la, IEEE International Conference on Data Mining, 2002. ,
A solution to Plato's problem: The latent semantic analysis theory of acquisition, induction, and representation of knowledge., Psychological Review, vol.104, issue.2, pp.211-240, 1997. ,
DOI : 10.1037/0033-295X.104.2.211
On the computational basis of learning and cognition: Arguments from LSA, Learning and Motivation, vol.41, pp.43-84, 2002. ,
DOI : 10.1016/S0079-7421(02)80004-4
Effects of coherence and relevance on shallow and deep text processing., Journal of Educational Psychology, vol.94, issue.4, pp.738-750, 2002. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.94.4.738
A System to Assess the Semantic Content of Student Essays, Journal of Educational Computing Research, vol.8, issue.1, pp.305-320, 2001. ,
DOI : 10.2190/G649-0R9C-C021-P6X3
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01228688
Modèles cognitifs issus de l'analyse de la sémantique latente, Cahiers Romans de Sciences Cognitives, vol.1, pp.55-74, 2003. ,
Psychologie de la formation. Jalons et perspectives, Toulouse : Octarès Editions. [Mayer87], 2002. ,
Educational psychology, a cognitive approach, 1987. ,
Are good texts always better? Interactions of text coherence, background knowledge, and levels of understanding in learning from text, Cognition and Instruction, vol.14, issue.1, pp.1-43, 1996. ,
Suppressing visual feedback in written composition: Effects on processing demands and coordination of the writing processes, International Journal of Psychology, vol.41, issue.4, pp.209-218, 2002. ,
DOI : 10.1016/0167-9457(91)90003-G
Research on Language Learning Strategies: Methods, Findings, and Instructional Issues, The Modern Language Journal, vol.7, issue.1, pp.404-419, 1989. ,
DOI : 10.1111/j.1540-4781.1989.tb05321.x
Generative effects of note-taking during science lectures., Journal of Educational Psychology, vol.78, issue.1, pp.34-38, 1986. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.78.1.34
College adults are not good at self-regulation: A study on the relationship of self-regulation, note taking, and test taking., Journal of Educational Psychology, vol.95, issue.2, pp.95-335, 2003. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.95.2.335
La prise de notes, 2001. ,
Using latent semantic analysis to assess knowledge: Some technical considerations, Discourse Processes, pp.309-336, 1998. ,
DOI : 10.1080/01638539809545030
Les interactions lecture-écriture, actes du colloque Theodile-Crel'93, 1994. ,
Savoir parler de ses méthodes : métacognition et performance à l'université, 1993. ,
La prise de notes intelligente. Paris : Les Editions d'Organisation, 1997. ,
Un panorama des recherches consacrées à l'étude de l'activité mentale de l'utilisateur d'un hypermédia, Sciences et Techniques Educatives, vol.5, issue.4, pp.371-400, 1998. ,
Learning from text: Matching readers and texts by latent semantic analysis, Discourse Processes, pp.309-336, 1998. ,
DOI : 10.1207/s1532690xci1401_2
Elle prépare une thèse sur la modélisation et la simulation de l'activité de résumé de textes, ainsi que son instrumentalisation sous la forme d ,
Effet d'un feedback informatif sur la prise de notes dans un environnement d'apprentissage informatisé, Revue STICEF, 2005. ,