Monitoring mental workload by EEG during a game in Virtual Reality
Résumé
During an activity, knowing the mental workload (MWL) of the user allows to improve the Human-Machine Interactions (HMI). Indeed, the MWL has an impact on the individual and its interaction with the environment. Monitoring it is therefore a crucial issue. In this context, we have created the virtual game Back to Pizza which is based on the N-back task (commonly used for measuring MWL). In this more playful variant, users must carry out orders from customers of a pizza food truck. It is an interactive game that involves the audience of the IHM'23 conference, choosing several parameters like the number of ingredients. During this experience, the objective is to measure MWL in real time through an ElectroEncephaloGraph (EEG) and visual feedback on MWL level is given to the audience. With this demonstration, we propose to present a concept of a virtual interactive game that measures MWL in real time.
Au cours d’une activité, connaître la charge mentale de l’utilisateur permet d’améliorer les Interactions Humain-Machines (IHM). En effet, la charge mentale a un impact sur l’individu et son interaction avec l’environnement. Pouvoir la surveiller est donc un enjeu crucial. Dans ce contexte, nous avons créé le jeu virtuel Back to Pizza qui se base sur la tâche de N-back (couramment utilisée pour mesurer la charge mentale). Dans cette variante plus ludique, les utilisateurs doivent réaliser des commandes de clients d’un foodtruck de pizzas. C’est un jeu interactif qui implique le public de la conférence IHM 2023 qui choisit un certain nombre de paramètres comme le nombre d'ingrédients. Dans cette expérience, l’objectif est de mesurer la charge mentale en temps réel à travers un ÉlectroEncéphaloGraphe (EEG) et un retour visuel du niveau de charge mentale est donné au public. Avec cette démonstration, nous proposons de vous présenter un concept d'un jeu interactif et virtuel.
Origine | Fichiers produits par l'(les) auteur(s) |
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