, Ce premier terme du poème porte la transcendance à un point ultime, proprement inouï, voire insensé (par-delà la vision utopique [?], jusqu'à la métamorphose de l'âme elle-même, prête à se fondre dans l'Etre, presque 34 Nigel Leask, British Romantic Writers, p.143
, , 1970.
, The teachings of Adi Shankara are based on the unity of the atman (the soul) and Brahman (the universal spirit)
, , vol.II, p.238
, , pp.223-225
, Poetical Works op. cit, p.253
The New Cambridge History of India -Indian society and the making of the British Empire, 1988. ,
BONNECASE, Denis. 'L'Acte IV du Prométhée Délivré ou le désir d'une parole totale, Shelley: Lectures du Prométhée, vol.35, pp.113-132, 1991. ,
The Collected Works of Mahatma Gandhi. Delhi: Government of India, The Maturing of an Epic Vision. San Marino: Huntington, 1975. DREW, John. India and the Romantic Imagination. Delhi, vol.LXVIII, pp.1958-1984, 1799. ,
, , 1970.
MILL, James. The History of British India (1818), British Romantic Writers and the East -Anxieties of Empire. Cambridge, 1950. ,
The Complete Works of Percy Bysshe Shelley ,
Shelley's Prose; or, The Trumpet of a Prophecy (1954), 1961. ,