Computer-Medicated Discourse Analysis: An Approach to Researching Online Behavior, pp.338-376, 2004. ,
La conversation, 1996. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00389957
Le discours en interaction, 2005. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00392592
Web-based peer review: The learner as both adapter and reviewer, IEEE Transactions on Education, vol.44, pp.246-251, 2001. ,
Electronic mail as a vehicle for peer response: Conversations of highand low-apprehensive writers, Written Communication, vol.8, pp.509-532, 1991. ,
Approche de l'énonciation en linguistique française, 1981. ,
Les termes clés de l'analyse du discours, 2009. ,
, Pratiques tutorales correctives via Internet : le cas du français en première ligne. Apprentissage des Langues et Systèmes d'Information et Communication (Alsic), vol.10, pp.65-99, 2007.
Using peer feedback in online discussions to improve critical thinking, Proceedings of the Annual Meeting of the Association for Educational Communications and Technology, 2007. ,
Corrective Feedback via Instant Messenger Learning Activities in NS-NNS and NS-NNS Dyads, CALICO Journal, vol.22, pp.467-496, 2005. ,
Designing student peer assessment in higher education: Analysis of written and oral peer feedback. Teaching in Higher Education, vol.11, pp.135-147, 2006. ,
, Bhushan THAPLIYAL est actuellement doctorant à l'université Stendhal Grenoble 3 et membre du laboratoire Lidilem. Le sujet de sa thèse porte sur les effets de l'outil blog sur le développement des compétences scripturales d'apprentis scripteurs en français écrit