A system to assess the semantic content of student essays

Abstract : This article presents Apex, a system that can automatically assess a student essay based on its content. It relies on Latent Semantic Analysis, a tool which represents the meaning of words as vectors in a high-dimensional space. By comparing an essay and the text of a given course on a semantic basis, our system can measure how well the essay matches the text. Various assessments are presented to the student regarding the topic, the outline and the coherence of the essay. Our experiments yield promising results.
Type de document :
Article dans une revue
Journal of Educational Computing Research, SAGE Publications, 2001, 24 (3), pp.305-320. 〈http://jec.sagepub.com〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [30 références]  Voir  Masquer  Télécharger

http://hal.univ-grenoble-alpes.fr/hal-01228688
Contributeur : Philippe Dessus <>
Soumis le : vendredi 13 novembre 2015 - 15:42:15
Dernière modification le : mercredi 29 août 2018 - 13:30:03
Document(s) archivé(s) le : vendredi 28 avril 2017 - 20:16:21

Fichier

apexjecr.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01228688, version 1

Collections

Citation

Benoît Lemaire, Philippe Dessus. A system to assess the semantic content of student essays. Journal of Educational Computing Research, SAGE Publications, 2001, 24 (3), pp.305-320. 〈http://jec.sagepub.com〉. 〈hal-01228688〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

160

Téléchargements de fichiers

216